söndag 6 november 2011

9,6 km löp + 1100 m sim

C-M:

9,6 km löpning i blandad terräng på Ormberget
+
500 m frisim
100 m frisim med paddlar
500 m frisim

Det var Ante "The Hound" (närmst i vit keps) och Pekka-Peter (längs bort i adidas-tröjan). Bilden är från när vi lastade hojjarna inför Kalmar 2011.


Ante "The hound" har ett riktigt spänstigt steg utan minsta tvekan i uppförsluten. Det var grymt att explodera på stigarna upp till radiomasten!

Alla höll god form och som sanna sportsmän så valde både Ante och Pekka-Peter att springa hem istället för att få skjuts med bilen.

Jag tog bilen däremot och laddade iväg mot Hertsröns badhus.

Känner mig som en maskin när jag kör kombi-pass, det är så förlösande att direkt efter en mil i skogen få dra och simma.

Körde allt utan pull-buoy, eftersom den låg hemma i hyllan. Det var grymt, annars är det lätt att dra för många längder med hjälpmedel om man är trött efter löp.



Jo, så gick jag 1 timme med hunden också. Kan ju inte förneka honom sin motion!

Nu tar jag en kaffe innan jag snickrar en stund. Trevlig söndag på er alla.

Snart ny vecka. Nya utmaningar att samla timmar. Som ett litet spel i vardagen med kondition, matlust och livsglädje som belöning. Oftast i alla fall.

Nu kaffe.

/c-m.

1 kommentar: