söndag 20 juli 2014

Racereport Umeå Triathlon 2014

Kom i mål på 02:28:42


Jättenöjd! ;)




Simmet (1500 m) var det som jag var mest nervös inför. Jag har ju knappt simmat något sedan januari och särksilt påverkar det andningen och bekvämligheten under vattnet. Det var medströms så jag tog mig runt på 25 min 12 s.



T1 var långsamt, pustade ut lite efter dålig simform (som kostade mer än vad den smakade så att säga). 2 min 48 s

Cykel (40 km) Oj oj här hade jag roligt. Släppte lös hojjen och hörde Stefs manande ord "det är bara 40 km, spara inte på något!!" 1 h 09 min 49 s (34 km/h snitt, 161 snittpuls)




T2 var också hyfsat bedrövlig, en av mina skosnören hade "slunkit ur" sista öglan så jag fick snöra med rätt mycket mjölksyra i benen. 1 min 54 s


Löpning var tuff första 5 km, nu gassade solen ordentligt. Gick runt vare vätskekontroll (4 totalt), drog en koffein/socker-gel vid 5 km och sen hade benen mjuknat lite och jag drog löpare på sista varvet. Först en rygg, passera, sen sikta på nästa. 49 min 01 s

Totalt: 02:28:42


 
Så kul tävling, nästa år så tycker jag att vi drar ihop så många vi kan och ser till att ALLA siktar på Umeå Triahtlon 2015!!

Tack för hjälpen Klockslaget - Polar V800 är grym! Tack Acctive Sport & Hälsa och tack Inpuls!


 Här är jag mitt i min "mantralöpning"....

;)

/c-m.








16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Pinky!! Ses snart... i KALMAR!!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack Lars, vore jättekul att ta löprunda med dig någon gång!

      Radera
  3. Svar
    1. Det var hur kul som helst! Om du inte testat olympisk distans i triathlon så gör det!!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja! Häng med nästa år o kör en sprint eller olympisk!

      Radera
  5. Fan vad gött C-M! Gött att komma igång igen!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat!! :) /Farida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fraida! Hoppas att allt är bra med dig!

      Radera