fredag 18 juli 2014

Sponsorpresent: Polar V800 - TACK Klockslaget Luleå!

Hej, nu är jag tillbaka till träning 7 dagar/vecka.


Mest har jag fokuserat på cykling eftersom jag måste få lite kött på kycklingbenen inför Ironman i Kalmar den 16 aug.

Känns som en helt ny sport med nya saker.
Älskar P3:an med HED 3-fälgarna.
Mina nya Spiuk Pragma-skor sitter jättefint.



Förra blogginlägget hade jag lite svårt att hitta motivationen.
 
 
 
Otroligt att när man behöver stöd som mest så kommer det som på beställning. Karl-Johan som har butiken Klockslaget i Luleå ringde och sa att han hade en lite present till mig: nya Polar V800
Tidigare hade jag en Polar RS800CX. Den var toppen, men svår att synka, programvara fanns bara till PC, överföringen var via IR och tog tid, etc etc.
 
V800:an är en helt ny grej. Allt är superenkelt, GPS inbyggd utan att klockan är stor som en tegelsten, den är snygg och smalar massor av data. Duy kan t o m uppdatera din data genom att parkoppla klockan med din Iphone. Se videon ovan för lite mer info. Jag återkommer med mer info när jag testat vidare. Kolla gärna min profil på Polar Flow. Eller följ mina rundor i på Polar-kartan (zooma in på Luleå så hittar ni mina rundor).
 
Har lite blygsamt kommit igång och simma igen. Idag körde jag ett pass i sjön för att vänja mig med grumlig sikt. Inga hårda simpass än så länge. Mest känna vattnet. Stef klagar på mig att jag tränar som en "turist" (fina grejjer, mjuka pass, lite svett...)
 
 Försöker kombinera alla träningar med löpning för att vänja kroppen. 10 km efter cykel, styrke eller sim. Måste hitta tillbaka till hårda kroppen! (är ändå förvånad att jag fått behålla så mkt form efter tre träningslösa månader... men klart man saknar att susa fram i 04:30 i 1,5 h... det kommer!)

 
Annars har jag också haft lite sommarlov. (Obs, inte mina ben och cigg, men vinet står jag för! :)
 
 På söndag den 20/7 kör jag olympisk distans i Umeå Triathlon för att komma in i "tävlings-mode". Är inte på topp, men det finns inga ursäkter, bara att köra! Den dagen, den formen, den tiden!
 
 Som tur är har jag den här besten som flåsar mig i nacken när jag springer och suckar högt när min puls är för hög i uppförsbackarna.
 
- Tack för allt stöd och hjälp Stef, din franska gubbjävel!! :)
 
***

 
Ett särskilt tack till Karl-Johan på Klockslaget i Luleå för att du tror på oss Järnpöjkar!!
 


  Hörs gott folk!
/c-m.
 
***
 
  Förresten...
  Och om du någonsin undrat hur "Avan/Selet-svängen" ser ut, så är detta riktmärkena:

Start: Sinksundet (eller annan plats...)
Luleå stad
Kallax
Antnäs
Ale
Selet
Avan (ta färjan)
N Sunderbyn
Gammelstad
Rutvik (inte in i, över E4:a bron)
 Björsbyn
Sinksundet.
 
76 km.
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Gött med nya grejer det höjer ribban/kraven och möjligheterna!

    -"En öm kropp idag är en stark kropp i morgon"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viktor! Kul att du är här, sorry att jag inte hann svara på din senaste kommentar, jag har haft lite fullt upp med jobb och faktiskt (!) träning! :) Håller helt med, att ha rätt grejjer för jobbet är att visa sporten och utövandet respekt. (och barnsligt roligt är det ju också!)

      Hörs efter helgen, när jag kört Umeå triathlon!

      Radera
  2. Verkar vara en vinnare. Snygg grafik och visualisering av träningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Verkligen snyggt, och väldigt lättanvänt!

      Radera