torsdag 22 september 2011

Rep & mage

C-M:
- Idag har varit en bra dag, fått mycket gjort med jobb och hann göra en liten pulsrush här på kvällen.

Jag gillar att ha mina boxningsgrejjer redo. Med skorna och repet kan jag träna i stort sett var som helst. Jadå, det går att hoppa i vanliga skor också, men man kommer inte i närheten av den lätthet som man får i ett par boxningsskor.

Idag ville jag köra vidare på styrkan jag körde igår. Bodypumpen var rå och det märks med en gång var man saknar muskelmassa. Ben, höft, armar!

Nåja, jag ville inte piska axlarna för mycket så jag körde hopprep + sit-ups, 100 st på pilatesboll. Sen 10 +5 i brutalbänken. Jag måste bli starkare i buken så att jag kan knäcka Linas nuvarande rekord på 20.

På affären träffade Janne från BK Rapp (Luleås boxningsklubb). De fortsätter att köra måndag, tisdag och torsdag 18-20. Helskotta där ska jag börja hänga igen! Vore skitkul att komma in i lite sparring och se om triathlonfysiken hjälper till något?

2 kommentarer:

  1. De vita ränderna även där, och du säger att jag matchar :)

    SvaraRadera
  2. Ok ok, jag vet, det är ju pinsamt, men jag får inte nog av dom där klassiska ränderna mot svart botten! Ska man svettas och se eländig ut kan man väl ändå försöka inbilla sig att man ska se lite proffsig ut :)

    SvaraRadera