onsdag 25 april 2012

Jenny Sjunnesson tipsar om Löparyoga! [video]


Missa inte en video, besök vår YouTube-kanal!

 
C-M & Jenny

C-M:
 - Jenny Sjunnesson är en uppskattad yogainstruktör. Otroligt vig och STARK! Jag bokade in mig med henne för att kunna sprida lite tips på bra yogaställningar för löpare! (det verkar kört för mig...)


När jag var på träningshelg i Stockholm var rörlighet en av sakerna jag fick backning på. Japp, det är bara att hitta de ömma punkterna och tänja!



Kolla in mer info om Jenny hos Inpuls ... eller maila henne vetja! Berätta vad du tyckte om ställningarna. Sprid lite kärlek, det är gratis: jenny@inpuls.se


Vad tyckte du om filmen? Ska vi göra fler? Jag behöver en för sim-musklerna... Vad säger ni? Andra muskelgrupper? För lång? För kort? Tydligare bildvinklar?

Hjälp oss med några kommentarer så kan vi göra nästa ännu bättre!


11 kommentarer:

  1. Hahahahaha- du är ju NÄSTAN värre än jag ;-)
    Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack miss Imelda! :)
      Den här gjorde vi bara lite kvickt, bra att även löpardrottningar kan hitta tips! Men vad tyckte du annars om innehåll, längd? Vi tänkte som sagt göra några fler så vi vill gärna ha tips på förbättringar!

      Radera
    2. Jag tyckte att det var bra! Inte längre för då orkar man inte kolla (5-7 minuter är nog max för ett klipp på internet för mig i alla fall). Kort och koncist, helt enkelt, works for me :-)
      Av egoistiska skäl vill jag ha SIMTIPS - ni kanske kan ha en liten simskola i typ tre delar för oss rookies? ;-)

      Radera
    3. Tack Eva-Imelda. Helt rätt, nästa blir kortare, vi körde denna lite ad-hoc för att testa. BRA idé med sim-filmer! Värdefull input för oss tack!

      Radera
  2. Jamen, se där ja. Tack för ett gott skratt och goda råd, C-M och Jenny! :D Det var ju lite otippat att det faktiskt finns nån fler som är lika stramt inkapslad i sin egen kropp som jag. Men måste man hålla på så där? Kan man inte bara visualisera sig vig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, feedback var det: Bra längd på filmen! Helt okej filmvinklar. Roligare och mer avslappnat upplägg än de flesta andra instruktionsfilmer på Youtube. Saknar dock utökade förklaringar: Typ, nu stretchar vi den och den muskeln, och det främjar det och det. Gör den här övningen om du lätt drabbas av löparknä, gör den här om du har problem med ditt eller datt. I normala fall kan sånt upplevas som torrt pedagogiskt, men när C-M är inblandad är nog inte den risken överhängande.

      Radera
    2. TACK Ulrika! Massa bra! Ja, vi ska vara tydligare med muskler och specifika övningar. BRA!

      Radera
  3. AJ! Framsida/baksida lår, no problemo, men höftöppnare-ställningen fick mig att vakna....dels mentalt efter kvällspass på jobbet och nu med vetskapen hur stel jag eg. är:P Bra och roligt instruerat..mer sånt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi samma läge då: framsidan ok, men baksidan är... KATASTROF! Tack för feedbacken, jag ska fnual vidare med Jenny! /c-m.

      Radera
  4. Helt underbart att se er :) Jag skrattade gott åt all vighet som inte finns- än ;)

    Mer filmklipp!

    Jenny verkar vara superduktig. Kanske bokar tid hos henne så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är ju bra att det kan komma något gott ur den där stelheten... :)

      vi ska fixa fler filmer! /c-m.

      Radera