torsdag 12 april 2012

Förvisade från fartbanan!

Träffade vår franske tria-coach på stan under lunchen. Vi kom överens om sim kl 17.

"vad vill köra för pass?" undrade Stephane.

"det du vill att vi ska köra" svarade jag.

Fransmannen flinade brett och sa inget mer. Skulle inte förvåna mig om han kokar ihop ett vma-pass på 3,5 km. Djävla coach! ;)

(not: vma är en fransk förkortning för "vitesse maximum aéorbie"och kan slarvigt översättas till sub-maximal träning. Eftersom vi har en fransk coach så har vi lite knepiga ord för oss.)

Vi träffade Pinky på badet, tillbaka från Varberg.
Hon har äntligen fått köra på sin nya Cervelo, kolla in bilderna!
Jag hade rätt!! Stephane hade tänkt sig ett hårt vma-pass idag, men tyvärr så hade en ny grupp bokat banan från 17:30. Vi hade nätt och jämt värmt upp tills det var dags att flytta på sig.

Bra kört Martin Bröms & Peter Möller - ni var grymma!
Ok vi flyttade på oss... det är fantastiskt att 2 handikappade barn får 1,5 simbana för sig själva, men jag kan inte undgå att tycka att det är lite orättvist att vårt pass blev förvisat till allmäna banan. Vi gjorde ju också enarmade övningar! DeMont!!

 Jaja, lugna ner sig nu. Arg-dagen var igår... Imorgon blir det löp!

 Och dessutom är det fredag!

2 kommentarer:

  1. KUL och se er igen!! :) Härligt och höra om era träningsplaner, långlöp och sim! Ni kommer vara farliga i sommar!

    Oj oj oj, är det fest på gång? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. KUL att se dig igen Pinky! Farliga i sommar? Inte farligare än du skulle jag tro!

      Om det är fest?? Varför tror du att vi kallas Järnpöjkarna?

      Jag citerar Iron-Mike: Träna hårt - festa härt.

      Radera