fredag 20 april 2012

Real-time träningsdata via dioder från 4is

I väntan på morgondagens 10 km-lopp kommer lite pryl-mupperi.


C-M:
- Om du har pengar som du inte vet vad du ska göra av och är trött på att kolla på den lilla displayen på din pulsklocka så kan du inverstera i en LED-panel från Sportiiiis.

Den synkar med Ant+ tillbehör (pulsband, kadensmätare etc...) och visar dig data via dioder i ditt synfält. Kostar $199.

Om jag köper? hmm. Jag ska nog lära mig cykla först. Det skulle nog se lite lustigt ut att komma in med en sån här efter 13 h i Kalmar... :)

Vilken är den onödigaste träningsprylen du har köpt?

Jag köpte en sån här steg-sensor till min Polar-klocka.
Har aldrig fått den att funka. Orkar inte.
Ganska onödig pryl....
Någon som får nån vettig data ur den?

4 kommentarer:

  1. Hade en Polar med steg-pod tidigare, men jag var inte nöjd med den. Fick det sällan att stämma, så jag sålde den och köpte min nuvarnade Garmin 305. Den är jag nöjd med, men nu sneglar jag på 910. Väntar bara på Martins lilla filmsnutt/utvärdering:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda, då behöver jag inte känna mig helt ensam med min steg-pod som jag inte fattar...
      Vi är helt game med klock-jämförelsen (Polar/Garmin) men vi behöver hitta nån tjej som tränar med SMARTPHONE+PULSBAND. känner du nån??

      Radera
  2. Har Iphone Runtastic Pro GPS samt Beurer Pulsklocka Pulsband ANT+ och kadensmätare som backup och jag måste säga att dom ligger nära varandra då allt stämmer...funkar för mig men ibland fuckar iPhonen upp sig så jag får en min/Km-tid på 3:05:45 vilket inte ligger i paritet med den upplevda tiden:)
    Ska man ha ett GPS-baserat system så gäller nog pulsklocka med inbyggd GPS vilket jag kommer att skaffa så småningom.
    Kör hårt i morgon..Kalix håller på Järnpöjkarna trots att ni är Lulebor;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra feedback om Iphone + pulsband. Jag kör Polar + gps + kadens, men helt ärligt så är min/km-tiden inte mycket att lita på (beroende på terräng, stadslöpning ännu värre). Men en km/min tid på 3:00 låter ju underbart, hade kunnat betala extra för att kunna få tro det en liten stund i alla fall :)

      Tack för stödet inför loppet, som sagt så vet jag inte alls vad jag ska förvänta mig av morgondagen. Mitt ena knä är svullet efter intervallerna igår, men det är ingtäet som en panodil ich lite zon-gel inte rår på! :) Tror att jag får representera Järnpöjkarnasjälv imorgon, Martin var nog upptagen. Den som lever får se! Lite pirrigt. Älskar den känslan, dags o sussa nu så att det blir lite vila också! kör hårt själv om det blir något pass dör dig i helgen (kolla om du kan lura ut kompisen på 21 igen??) hörs!

      Radera