måndag 16 april 2012

Ansluter du >Ant+ Pulsband< till din Iphone?


C-M:
- Martin fick en fråga från Linda där hon undrade vad Martin tyckte om sin nya Garmin Forrunner.

Så vi tänkte att då kunde jag också visa min Polar-version (rs800cx).


Men:
- Vi skulle behöva input från någon som kör med ett Ant+ pulsband som ansluter till Iphone? Gör du det? Eller känner du nån?

Då kan vi jämföra med pulsklockor mot: gratistjänster + smartphone + separat pulsband...


Det är lite vimsigt ibland på forum så vi tänkte att vi gör en egen utvärdering!

Här är ett test av ett sånt pulsband, fast det är lite för mycket ord. Det måste kunnas sägas enklare tänker jag:

http://www.prylportalen.se/test/test-trana-med-pulsband-och-iphone-1.471840.html

2 kommentarer:

  1. Alla tester jag läst är skrivna av teknikfreaks (vilket inte är så lustigt kanske) och de tittar bara på funktionalitet. "Whao, det är trådlöst till telefonen o whao kolla, man får en graf som visar pulsen sen jag föddes!" typ.

    Jag tycker du ska ta en ny ansats på det här. Hur *praktiskt* är det att släpa med en iPhone (el. motsvarande Android) på träning? äckla ner telefonen med svett. Hantera den när den regnar eller är svinkallt. Ska den inte vara ivägen sitter den längst upp på armen. Åtminstone jag har väldigt svårt att se nåt där. För man springer väl inte omkring med telefonen i handen?

    Nu har jag väl rätt tydligt talat om vad jag tycker om telefon vs min fina Garmin 910xt ... ;-) Enda fördelen med telefon är väl just telefondelen när man är längst-bort-i-träskmyrliden-med-pajjat-knä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra input Fredrik!

      NÅN som använder Bandet + IPhone?
      Kanske till och med nån dam här?
      Om vi ska göra test kan det bli grabbigt i överkant och stå och skrocka och knappra på datorer och heta "Järnpöjkarna"...

      Finns det nån som provat/kör? Annan feedback?

      Radera