torsdag 22 december 2011

1 km sim + 10 km löp (43:45) + gym

C-M:

- Den här eftermiddagen inledde jag med siming. Istället för att köra mina vanliga 3 x 500 m så körde jag 1 x 1000 m. Jag läser lite i böckerna att det är bra att redan nu börja trappa uppdistanserna på simmet inför säsongen. Målet aär att köra 1 x 2500 till mars.

Sen dags för löp.


Igår chattade jag med Johanna som tränar löpning i Sthlm. Hon frågade mig vad jag gjorde milen på. Det var ju ett tag sen, så jag höftade med 43 min. Så efter simmet så ställde jag mig på bandet på Inpuls för att se om jag var i närheten av verkligheten.

Jag smög igång på 05:30 och ökade. Mest låg jag kring 04:30, de sista kilometerna gasade jag upp till 04:03 och sista 500 m på 03:57.

Sluttid: 43:45 på 10 km band.

Situps på pilatesboll + bänkpress så var det klart!

Lina är i Småland. Hoppas du tränar bra. Martin och jag vill springa med dig så fort underlaget tillåter!


8 kommentarer:

  1. vem håller ställningarna i norr nu?
    Nu regerar väst och småland! ;)

    SvaraRadera
  2. Järpöjkarna är inte bundna till geografiska platser. Vi finns överallt och ingenstans samtidigt. ;)

    SvaraRadera
  3. Bra sprunget!! En väldigt fin tid:)

    SvaraRadera
  4. Tack Linda! Jag längtar till barmarken! Borde åka skidor istället.

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Skönt att redan kunna göra en så bra tid på löpningen.

    SvaraRadera
  6. Tack Odda, det känns bra inför jul! Mellandagarna blir sim/löp/boxning!

    SvaraRadera
  7. Grymt ... hahaha... kul att du hittade bilden från min blogg som aldrig riktigt kickade igång. Kanske ska dra igång den igen rent av ... Ska göra en Ten-k-check snart och återkommer om den tiden!

    God Jul o Kram!

    SvaraRadera
  8. Yes, man kan väl gooooogla? ;) om vi inte ses snart så gör vi det på LL!

    SvaraRadera