fredag 9 december 2011

Chins + imorgon 3h-spinn

C-M:

- Idag skottade jag snö och sen körde Lina o jag ett gympass.

Eftersom det blir 3 timmar spinn imorgon så körde vi bara överkropp.

Chins. Det är grejjer det. Jag gillar att det suger ordentligt i magen.

  • Hopprep
  • Chins 3 x 6
  • Armhävningar 3 x 12
    Situps på pilateskula m. 16 kg kettlebell på bröst 3 x 18
  • Bänkpress 40 kg + stång 3 x 6
  • Dips 2 x 10
  • Triceps-curl 3 x 10, 50 kg.
  • Biceps curl 1 x 10, 20 kg + curlbar
  • Biceps curl 12, 5 kg frivikt 2 x 20
  • Armlyft i sidled (mål: trapezius) 2 x 10, 9 kg
  • Sid-drag med kettlebell 4 x 15, 20 kg
  • Lat pull down 3 x 10, 40-50 kg.

Lina körde sin första handstående armhävning.


Jag vågade inte. När jag var yngre så var jag lång och smal och kunde aldrig få kroppen rak på gympan i handstående. Jag var för klen i bålen helt enkelt. Nästa pass ska jag prova!

Nu sova för att vila inför 3 h spinn imorgon!

Jag gillar att träna trapezius. Just att få styrkan vid delta/nacke och över skulderbladet är fint. Det ger fin stabilitet när man simmar också. Lättare att slappna av tycker jag. Kanske inbillning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar