onsdag 27 augusti 2014

Lugnet efter stormen

Idag gick jag i skogen med Bruno och solen sken så varmt och lågt genom furorna.


Jag satt i ett jaktorn med Bruno ett tag och på vägen hem plockade jag lingon som jag stoppade i fickan på min fleece.

Bruno hittade också lingon.


 Nu är det fokus på rutiner och massa nya idér till nya jobbet. Känns skitkul.

Det känns som att det här livet med mer positiva rutiner kommer passa mig.

Var ute och cyklade idag. I regnet. Tog en bastu och käkade hong kong-kyckling med glasnudlar.

Hänt massor med mediauppmärksamhet och massa annat som påminner en om att livet är kort. 

 Nästa vecka ska jag bestämma nästa träningsmål. Tror det blir lite varierade löptävlingar lokalt. Kan bli kul och ge olika utmaningar och ofta "nya chanser" om nått inte skulle gå som man tänkt.

Hörs vänner!

/c-m.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade er blogg via en googling på gluteus medius problematik. Du beskrev i ett inlägg daterat till 19 juli att du blev väldigt öm i denna muskel när du skulle löpa efter ett cykelpass.. Jag är själv en elitaktiv längdåkare som dragits med rejäla besvär likt dem du beskriver..

    Tacksam om du ville beskriva hur du gick tillväga för att bli kvitt problemen? Gärna så detaljerat och utförligt som möjligt

    Mvh Mattias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mattias, jag gissar att du menar när jag började cykla mer. Jag har haft en del problem i början av min träningskarriär, innan kroppen härdats antar jag. MEN jag har ett glädjande besked till dig. För ovanlighetens skull (i bloggsammanhang) så ska jag ge dig ett tips om verkligen funkade för mig: Löparstretchen. Kolla de två översta bilderna på detta blogginlägg. Detta gjorde jag varje kväll tills smärtan försvann. Jag lade mig i sängen, drog fram ena benet i taget och låg i denna position i upp till 1 timma. Under tiden jag stretchade så läste jag böcker. Jag försökte att variera "vinkeln" på ryggen (i förhållande till benet) så att jag inte bara stretchade gluteus medius utan även de andra gluteus-musklerna.Efter ett tag gav det med sig. Jag hoppas att detta var givande för dig. Tveka inte att höra av dig om du behöver mer ingående tips eller om jag förklarade dåligt. Lycka till med skidorna! /c-m.

      Radera