lördag 8 september 2012

Resultat Granlunken 2012

C-M & Janne
C-M & Janne från Kalix, kul att träffas efter alla peppande kommentarer här på bloggen!



En strålande vacker lördag i Luleå. 13:00 står Granlunken på menyn.
Ett lopp som i år firar 30 år och därmed fått julbileumsdistansen 18 km. Här står jag med råskinnet Peter "Terminator" Möller.

För ovanlighetens skull var jag i tid till loppet, hela 15 minuter före start. Hade varit noggrann att byta batteri i min GPS (så att det inte skulle bli som på Stadsmaran 2012 - gps:en dör på startlinjen...)

När jag ska slå på GPS:en så är batteriet givetvis tomt. Stendöd svart snygg plastbit, tjena.
Det är sånt som inte får hända. Negativ stress just i starten är dåligt.

Som tur är så är jag rätt bra på att skaka av mig sånt så jag tänker att jag gör det bästa av situationen. Hinner stå 30 sekunder på startlinjen innan pistolen smäller. Iväg!!


Starten gick uppifrån Ormberget. Första 3 km gick utför sen mest platt.
Som tur var hade arrangörerna satt tydliga km-markeringar så jag kunde trycka fram min/km-tider på klockan. Räddning!

Banan gick mycket hemma i mina hemtrakter och det var en skön känsla att vara på "hemmaplan" i de spår jag brukar springa i Sinksundet och Bensbyn.

Höll ett jämt o bra tempo. Tog rygg på en som såg hård ut och drog om 4 pers de sista 4 km. Låg i ca 160 i puls och loppet slutade med hela Ormbergsbacken uppför. Otacksamt. Jag valde att INTE titta på tiden. Jag visste att jag låg ok till med tanke på min/km-tiderna som jag tryckte fram.

 
Mitt mål som jag siktat på före start var 01:30:00.

När jag släckte klockan visade den 01:26:32. Underbart! Vilken känsla! SÅ NÖJD!

04:48 min/km. Yess!



Andra som gjorde grymma prestationer var Henrik Örtenvik och Monica Olsson. Monica krossade sitt förväntade mål med nästan 10 minuter. Hejja! Löpardrottningen Johanna Nilsson (bild nedan) var också på plats och kammade säkert en pallplats.

Såklart så var ju alla Lulekamraternas grymma löpare med och susade in på fina tider.



Tack för ett toppenarrangemang! Tack alla funktionärer! Vilken dag! Nu kommer jag att gå på små moln resten av dagen och hela kvällen bakom baren. Mmmmm!!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, hoppas att allt är bra med dig o livet! Bra pannben kommer man en bit på... ;)

      Radera
  2. Grattis och ja jag kammade hem andraplatsen =) helt lycklig jag med med nytt personbästa på 5 min =) Vilken dag och vilket väder. Det lever vi länge på, både bakom och framför baren =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hejja, jag hade en lite religiös upplevelse när jag kom runt efter 13 km o såg molnen över skogen i full sol! Jag hade en bra dag!

      Radera
  3. Grymt bra sprunget!! Härligt med en flow känsla! Fin tid, grattis!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina, det var ett jättefint lopp. Ibland kan jag tänka "jamen varför sa jag att jag skulle springa det här... nu måste jag prestera" men det känns så bra efteråt! och varje gång jag tävlar lär jag mig ngt nytt om kroppen o hur denreagerar på olika distanser!

      Radera
  4. Grattis till ditt fina löp!
    Jäkligt kul att ses!
    Som jag sa så fyller du en viktig funktion för oss som plågar oss frivilligt och njuter av att tänja på våra egna gränser.
    Själv gick jag tyvärr in i väggen efter 7.5 Km..surt.
    Men det går ju upp och ner i träning/tävling och i livet. Nu ligger man dessutom med feber och snorig kran:(
    Kommer igen!
    Ha det gött!
    //Janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skitkul att ses! Milen du sprang kring Ormberget kan vara en _riktig_ mara. Nån gång stämplade jag ut med en snittpuls på 172 bpm, det är skithögt för mig. Vid 183 så börjar min mage att snurra.

      Krya på dig. Du är snart på väg mot toppen igen! Hörs! /c-m.

      Radera