onsdag 7 september 2011

Gym, löpning & inställt sim

Nån måste ju se glad ut när det bränner
i magen...
Ännu en dag som föregåtts av välplanerade matlådor, mellanmål och förväntan inför kvällens träning.


C-M:
- Jag var lite sen till gymmet och när jag började veva med mitt nya hopprep så stod Lina och körde intervaller på bandet. Vi körde lite blandade övningar, mest med fokus på ben: squats med kettlebells, utfall mm. Jag gav brutalbänken en ny chans och det skrek i magen vid sista setet, men det gick bättre än i söndags! Strax efter 18, pallrade vi oss över till Pontusbadet. Mmm, vad jag hade längtat efter att få klyva lite vatten, klämma ur axlarna som jag sparat på gymmet, träna på övningarna som Stefan visat oss.

Vilken besvikelse. Fullt i långsam-banan och fart-banan var full av sprattlande 10-åringar. Kul för dom. Inte så kul för Lina och mig... (ungjävlar!) "lycka till att få motionssimma, hoppas ni är bra på att kryssa er fram" sa en vänlig skåning... tack.


*PING!*
När det såg som mörkas ut
- då fick jag en idé!
Lina och jag dividerade ett tag vid bassängkanten. Barnen skulle vara klara vid 19. Hmm, jag var tvungen att dra vid 19:15.

- Ska vi köra triceps och armhävningar vid bassängkanten? Gå hem...? Eller kanske dra ut och springa?!

Till slut bestämde vi oss för att dra på oss löpargrejjerna och riva av ett varv runt Gültzau-udden och sen varvet. Vi skrapade ihop 5 km i hård motvind och jag blev tillfälligt döv av någon anledning.


När vi kom tillbaka till badet var det nästan tomt och Lina fick möta upp Stefan (triathlet-fransmannen med alla simtips) själv. Då var det tomt i badhuset och de såg ut att få bassängen för sig själva! Arrgh. Inte optimalt tajmat, men jag improviserade och fick min träning. Imorgon backintervaller. Nu mat. Fredag nytt försök med simning.

2 kommentarer: