lördag 23 mars 2013

Skridskor & förändringar

Idag har jag kört kl 10-spinningen med Petra sen sprang jag ett tag. Barnen väntade snällt hemma (läs: de vände upp och ned på min säng och klädde ut hunden). Vi tränade på att göra omelett till lunch och sen drog vi ut på isen. Jag har alltid haft svårt för alla lulebor som envisats med att säga "åå vårvintern är så fin" - har alltid tänkt "håll käften, det är svinkallt och har inget med vår att göra" (lite samma avsersion som jag har mot fredagsmys). MEN, jag är ju inte sämre att jag kan ändra mig. Det är sant. Vårvintern ÄR fantastisk. Jag och barnen hade jättekul ute på isen tillsammans med hunden. Naturnära, vackert, enkelt, gratis. Och det är massor av lördagen kvar, på schemat: läsning, kaffe och Zelda.

Jag har gjort massor av förändringar i mitt liv det senaste och... det känns jättebra. Allt kommer så naturligt. Undrar var detta kommer sluta?

Vill du också ha en spark i rätt riktning? Mitt tips: sparka dig själv! Vågar du prova ngt nytt i 30 dagar?



Triathlonresan fortsätter.
Hoppas du får en lika bra lördag som jag har.
/c-m.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar