fredag 8 mars 2013

C-M & Fit-Eva löptränar i GBG


 Idag var jag ute och sprang med Fit-Eva som driver träningsbloggen med samma namn: FIT-EVA. Det är svårt att få till träning när man är ute och reser, men om man styr upp en löpar-dejt så går det mycket lättare. Målet var att springa från Korsvägen ned till Nya Varvet, kring området där jag växte upp.

 Fit- Eva nere vid Röda Sten.
Götebooorg!

Det var härligt väder. Våren låg i luften, ibland blåste det nere vid havet, men oftast var underståll + tights och tröja perfekt. Stegen ränade på. Vi pratade om massor av oilka saker. Träning, livet, relationer och en fin sak hände när vi sprang förbi kyrkogården i Sandaran (Majorna). Då tog Eva en avstickare och visade ett stycke hon brukade springa på som var extra fint och berättade om hur hon brukade påminna sig själv om hur lyckligt lottad hon var att kunna träna, springa, vara frisk... allt det vi tar för givet. Hur man kan känna tacksamhet i stunden och alla tider och mål för tävlignar är bortblåsta. Det var stort. Fina tankar.


 Hemma i Göteborg med löparskorna på!

Nike Free möte Asics Gel Racer DS.

18 km blev det. Halva sträckan sprang vi 04:35 och resten i ca 04:45-04:50. Ett underbart sätt att få till en träning när man är på resande fot! Det blir garanterat fler pass med Eva!

/c-m.

  

7 kommentarer:

  1. Supertack för trevligt pass C-M! Repris på det tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Eva, härligt att höra dina tankar, enkel, rak och snabb som en maskin med ett stort hjärta! Du är grym Eva. Heja dig!

      Radera
  2. Åh vad roligt med bloggträff!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, toppen och massor av km fick vi också!

      Radera
  3. Eller hur! Tacksamhet är fantastiskt och jag kan känna det där med, så fantastiskt att kroppen fungerar särskilt med allt jag har i bagaget och jag kan verkligen känna att jag tränar och springer för friskheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara positivt att träna o känna tacksamhet!

      Radera