onsdag 20 februari 2013

Sol, skidor, sim


Stor fördel med att jobba hemifrån: man kan dra ut på skidorna på lunchen!
Stor fördel med att bo i Luleå: skidorna står utanför dörren och sjön börjar där gräsmattan slutar.

***
YESS! Stef och jag fick en egen bana.
tidig eftermiddag verkar vara stunden man ska vara på badhuset!


Franske coachen hade en fin överraskning.
3 km, blandad teknik och amplitud intervaller (= glid).

Här känner jag fortfarande att jag har en bit kvar.
Jag må ha slagit coachen i timmar förra veckan,
men faa-aan vad han är snabb i vattnet.
Jag ste komma på något sätt att bli snabbare...

mer träning?


Det tar lång tid att simma 3 km. Solen går ned när vi är på väg ut.
Håller mig inte riktigt till schemat idag, men jag fick ihop bra bassängtid och skidor.


Jag ska berätta en hemlighet...

Jag älskar det här livet.
Jag älskar triathlon.
Jag älskar utmaningen.

Jobb? det är något man gör mellan träningar.
kramar.

10 kommentarer:

  1. Har du fortfarande inte skaffat dig en riktig mössa? ;-)
    Have fun och lycka till på simmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, näe, jag verkar slarva bort alla mössor :(
      jag måste skaffa mig ett möss-lager!
      på väg mot simmet nu. Hörs!
      /c-m.

      Radera
  2. Svar
    1. Det är det, nu har jag skaffat nya handskar också, Lill-Sport, perfekta för skidor och löpning. Tunna och varma!

      Radera
  3. Nice:) haha samma tanke som Eva om mössan!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja... jag tror att jag har slarvat bort min pulsklocka för 4000 kr.... det är en dyr sport det här, särskilt för glömska. Kram Pinky! Tack för kommentaren. :)

      Radera
  4. Avis nå j-skt!
    Ser snön på älven från mitt kontor där jag sitter inlåst på dagarna;) Den ligger i solen och badar med 2 uppdragna spår samt pistat för skate och hånar en och så kommer du med denna nådastöt till filmsnutt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, nästan så jag får be om ursäkt då... ;) kan du inte ta med skidorna till jobbet Janne?! Nu har jag lagat min stav så det blir nog mer sånt här. Underbart att glida. Inte så förtjust i spåret, men frusna sjön gilla jag!

      Radera
  5. Så himmelskt härligt att känna sig så hängiven! Blir glad av att läsa det sista du skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint faktiskt. Det ger livet mening.

      Radera