tisdag 28 augusti 2012

Vinna varje dag...


C-M:
Idag började jag med att rensa ur mitt gamla kontor på LTU i Piteå, där jag jobbade tidigare. Jag sa upp mig före sommaren.
Blev trött på att pendla och sen tror jag att när man har varit frilansjournalist i 10 år så blir man lite som en katt. Man är van att göra det man vill... och att åka till en plats för att arbeta när man är van att sitta hemma och ta en paus när man känner för det för att springa med hunden osv... det blir inte samma sak. Fika klockan 09:45, lunch 12, eftermiddagsfika, jobba, pendla... Nej tack. Frihet och fattigdom! ;)

Tidigare satt jag satt i bilen 1,5 timmar om dagen, tid som jag kunde ha arbetat (eller tränat!!). Nu är jag jättenöjd. Arbetar 50% på LTU i Luleå, kan cykla till jobbet och så plöjer jag vidare med resten i min firma. 



Som bekant är nya målet minst 1 h träning/dag. Idag gjorde jag 30 min simning, hämta barnen, laga mat, köra till fotbollsmatch. Medan barnen spelade match så sprang jag 30 min med den där stora bruna hunden som jag har ett förhållande med på facebook... :) Alla nöjda, nu barn i säng, eld i spisen (höstkylan kommer) och fram med tigerbalsam. Ryggstretch! Jag fick ihop min timma! Varje dag en liten vinst!

Har du några träningsmål? Räknar du tid? Kilometrar?
Vore kul att höra hur andra lägger upp sitt lilv och träning!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Själv samlar jag träningstillfällen, men är inte rädd för att ta "vilodagar" för att få ihop min vardag. Jag ska ju räcka till på så många håll och framför allt till barnen. Tider och pers är kul men jag har insett för länge sen att jag inte kommer att bli någon ny idrottsstjärna, speciellt inte i min ålder:) Kanske i nästa liv, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. träningstillfällen? intressant, hur många vill du ha? räknar du på ett år eller per vecka? hardu ngt minimum i tid som du kör varje tillfälle?

      Säg inte att du inte kan bli idrottsstjärna! Jag brukar tänka att av alla som heer Carl-Magnus och som bor i Sinksundet så är jag nummer 1! haha! :)

      Radera