söndag 26 augusti 2012

Kamratstafetten på Ormberget!

Kenneth Boman växlar över till C-M

C-M:

Idag hade jag anmält mig till en stafett. Kenneth Boman på Lulekamraterna (som jag numera är medlem i, 200 kr, väl värt pengarna!) hade skrivit på vår triathlongrupp på FB att det var ett stafettlopp på Ormberget på söndag kl 14.

Jag dök upp och frågade:
- Ok, vart och hur långt ska vi springa? (väl föreberedd...)

-> Här hittar du alla resultat från loppet.


Vårt lag heter Ironmen Luleå: Kenneth The Beast Boman, Ulrika On Fire Jansson (t v), Fredrik Båving Båving (t h) ;) och jag.

Det var 22 anmälda lag, dvs 22 x 4 = 88 stafettlöpare.
Massor med folk! Kul!



Iron-Mike & Johanna Nilsson som vann en löptävling igår var på plats
. Och hunden Selma också såklart. Alla var där :) Kolla in Johannas blogg, Vinden mot Kinden, hon är elitlöpare och hänger med massa andra löparstjärnor. Reser till storstan och springer åt företag, hänger med Musse, ja som alla vi andra proffs...

Jag startade 4 av 4. Hade en sträcka som var 1,6 km. Rakt ned för Ormberget och sen rakt upp.
Jag sprintade iväg och redan efter 200 m när jag skulle vika av nedför berget så hävde sig bröstet.

- Det är bara 1,6 km, spara inget Helgegren!! tänkte jag.

(Jag gillar den här bilden! Kenneth tvärnitar och jag ser ut som att jag ska springa 100 m och har tagit värsta aggro-fejset på mig. Bra foto Ulrika! Tack!)
 Fy faan, efter 06:39 och hela Ormbergsbacken i benen var jag i mål. Slutade på plats 9/22 på min sträcka. Totalt i tävlingen tror jag laget 7:a. Inte så viktigt. Starkt av Boman att springa efter 30 km igår!!

 KUL att springa stafett. Och TRÖTTSAMT!
Nu ska jag dra ut och cykla en sväng med barn o hund.
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar