tisdag 21 augusti 2012

Återhämtning, matlyx, sket på mig, skadad hund.


C-M:

Jag lämnade min bil i stan igår så jag var tvungen att cykla 7 km in till stan. Benen kändes ok... tills jag satte mig på cykeln. I två tramptag åldrades jag 60 år. Provade att sätta rumpan på sadeln. "AJ" sa rumpan. "Inte sätta mig på sadeln" sa den sen. Efter det vet jag inte om det var ett rent försvar från kroppen, men jag hann inte mer än 40 meter innan jag... lite lätt, sket på mig. Hem och byta kläder. Efter att ha funderat lite så kom jag på att jag nog har blivit en van idrottsman eftersom jag ganska obrytt hanterade det pragmatiskt. De flesta som håller på med hårdare pass vet att magen är A och O.

På väg hem från Kalmar i bil igår var det mesta av maten hamburgare. Men idag närjag åkte och handlade vill kroppen bara ha spenat, färskpressade apelsiner, fullkornsris och massa olika goda téer. Kalmar är underbart, det ger verkligen träningen och kosten en skjuts i rätt riktning. Nu vill jag bara äta goda och snälla saker. Känner att hösten kommer bli bra!

Min hund Bruno råkade ut för en olycka medan jag var i Kalmar. Han stod kopplad vid en uteservering och blev skrämd av något. Han tränar med mig och är en stor rackare så han drog med sig halva uteserveringen 20 meter. Det nötte ned hans klor till köttet och jag blev jätteorolig på väg hem i bilen. Lyckligsvis behövde veterinären inte rycka hans klor, men nu väntar några veckor av tassbad, desinfektion, "stövlar", tratt på skallen mm. Nu ligger han i soffan och drömmer om att springa halvmaror (alternativt jaga rävar). Han har fått teriaky-kyckling och elden sprakar i öppna spisen. Lugnet är återstållt.

Vilken dag. Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar