fredag 24 augusti 2012

1 h Sim + basket i Persön

Ludwig
Efter att ha tagit mig igenom 1 h effektiv simning så tänkte jag att "nu är det ju fredag, dags att sprätta en folkis och göra nått storkok". Men så ringde min kompis Ludwig från Persön (grattis alla stockholmare, ni kommer bli världsbäst på Luleås närgeografi! :)

Jag älskar bya-livet. Ludwig, hans syrra Lisen och deras farsa hyr varje helg gympahallen i Persön (för typ 20 spänn). Och varje fredag kl 17:30 så utspelar sig här något som liknar basket. Det finns korgar, spelare, men inga regler...

Här syns t ex en rugby-tackling av Henning på Markus (som bara har en fot). Helt i sin ordning. Så fort Lisen får bollen så är det MMA inom familjen. Förra säsongen uppstod blodvite och det var rätt mycket skador.

Idag utbrast Lisen:

- Inte en enda skada, otroligt!

Haha. Jag älskar den här träningen. Det är riktigt fysiskt! Sen är det så bra att barnen kan vara med och, alla barn som skjuter mot korgen får en gratis retur! Tacklingar till de vuxna, returer till de små! Sen var det bara att styra hemåt.

Ludwig är trädgårdsmästare och bor i ett hus han byggt själv i Persön. En jättevacker trädgård med massor av vackra växter.

Jag bodde här ett tag i en koja på gården efter att jag hade separerat 2008. Det var tuffa men ändå fina tider. Ludwig och gänget i Persön är som min extrafamilj i Lule. Här finns alltid en kökssoffa att slå sig ned på, en kopp kokkaffe att stjälpa i sig och nån maskin att låna.

Har jag berättat att jag förutom Ironman även är vampyr?
VampyrC-M & Crazy-smile Lisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar