lördag 29 oktober 2011

Kombi-lördag!

Räcer-Rickard,
C-M "Terminator"
och Iron-Mike.
Lördagar, lördagar. Mmmm. I Luleå har vi en liten fin rutin: 10:00 så leder Lina spinningpasset, sen drar vi på oss löpargrejjerna och sticker. Ibland hinner vi med sim också, men idag var flera i ligan trötta efter en lång veckas träning så det fick räcka med 45 min spinn + 13 km löpning.

Spinningen frunkade toppen idag. Jag tog ut mig som aldrig förr. Oftast ligger jag och snittar runt 155-160 i puls, men idag låg jag konstant mellan 167-181 (!). Hög kadens, mycket motstånd och ett plågat nylle. Mycket svett under hojjen. Så ska det vara! Lina levererade bra energi som vanligt, hejja dig!

Efter ett kort depåstopp gav vi oss av ut i det vackra höstvädret. Vi sprang mellan stan och Gäddvik, mötte ligan från Lule-kamraterna på Bergnäsbron. Luften var sval och frisk och benen gick av sig själva i vår makliga 05:10-tempo. Gott om utrymme för samtal och skratt. Träningskompisar, det är grejjer. Rickard imponerade med några otroligt snabba rusher, men så drog han ju Ume-maran på 02:50 senast. Ett råskinn.

Väl tillbaka vid Inpuls så fick jag många fina kommentarer för min fina svettfläck. Det är ju alltid imponerande med folk som har stora lökringar på rumpan. Bli inte avundsjuka, det tar många timmar i spåret för att producera en så här jämn och fin rump-ring.

Efter den obligatoriska bastun som hetsåt jag hemmagjord ful-sushi och drack massor av gott té. Min nya favorit är friggs Nypon. Syrligt och gott.  Nu ska jag sova efter en hård dags snickrande med nya rum åt barnen. Zzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar