fredag 28 oktober 2011

Spinning 07:00

Plojbild tagen på filminspelning.
Vad vore en blogg utan lite ärlighet? Att bara rabbla träningsvolymer, antal repetitioner och hur många kilo pasta man käkar, tja, det blir ju lite tunt i längden.

Ibland händer det saker i livet som man inte kan styra över. Saker som man bara får acceptera och ta sig igenom. Och all förändring innebär ett visst mått av oro.

Jag har seglat över tre världshav, kämpat mig igenom 2 iron man, flyttat och bosatt mig i en landsända där jag inte kände någon... och ändå så är de inre utmaningarna dom tuffaste. Men inget varar ju för alltid, inte ens sorg.

"Hard times don't last, strong people do."

Stulen bild från triathleten Lina
Träningen är ett andrum. En plats där hjärnan och hjärtat får vila och kroppen svettas. Idag klev jag upp tidigt och rev av ett spinningpass 07:00 innan jag drog till jobbet. Låta endorfinerna pumpa!

Det är tur att man har kompisar! :) Till helgen blir det löpning känner jag. Minst ett 2-milspass.

3 kommentarer:

  1. Kul och se att du är connected igen. Tur att det finns andrum här i livet. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, fyyy tusan. Det där känner jag igen. Träning är bra men också ren avslappning, återhämtning, taktil beröring och mental träning är viktigt för att komma vidare. Oavseett vad det gäller. Jag försöker träna mindfulness nu och jag tror kanske att det hjälper. Det som inte dödar härdar.

    Duktigt med morgon-träning! Då låg jag under ett varmt duntäcke och kurade.

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack hörrni, nu öser vi vidare! /c-m.

    SvaraRadera