söndag 2 oktober 2011

Sim- och löpträning vid Medelhavet


C-M:
- Ok, det är 28 C, jag är i Nerja. Har packat med mig löpargrejjer och simgrejjer.

Kände på vattnet igår kväll. Ljuvliga 23.

Här borstar jag tänderna efter morgonens frukostladd!

En panna kokkaffe, yoghurt, melon, rostad baguette, flingor. Jag är redo för vågorna!

***

16:19 nu har simtränat 60 min i havet, fokuserat på en lugn 3-taktsandning, rundat yttre bojar. Nu på med pulsbandet. Dags för löprunda. Siktar på 15 km före kvällsmat.

 Det blev lite skoskav i hålfoten och 8,5 km i 05:05-tempo. Underbart att springa utmed strandpromenaderna och se uppsvällda engelsmän titta på rugby på TV.

San Miguel görs i Malaga. Det är ju inte världens bästa öl, men det är lolkalt (och billigt).

Nu blir det bönor, ris, grillad kyckling och lite lokala gris-korvar. Gris, mmm.

 19:29 C-M, kycklingen o grisen (fr vänster t höger)

 00:04 En kopp kvällsté!

Odda har börjat blogga igen! Snubben ska köra 5 mil terräng snart. Kolla!
http://triathlonodda.blogspot.com/

8 kommentarer:

  1. hur underbart låter inte det? NJUT!

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön tillvaro. Som sagt bara att njuta.

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt kul att simträna i riktigt hav, riktiga vågor och riktigt salt i vattnet. Jag tror jag flyttar hit och blir proffs. Ett fattigt proffs! :)

    SvaraRadera
  4. Men alltså; vad gör du där? Egen resa, organiserad träningsresa? Hur som helst låter det riktigt, riktigt kul! Lyckis dig!

    SvaraRadera
  5. En tränings- och proteinresa med min älskade familj! Just nu mest rött té och sim sim sim sim sim sim.

    älskar sim sim sim sim.

    Sim sim. ^^

    /c-m.

    SvaraRadera