onsdag 5 oktober 2011

Nutella-frukost och milt bakrus

C-M:
- Idag blev det lite senare uppgång. Sedvanlig frukost, fast idag med massor av Nutella. Min franske coach Stefan säger att det är ett måste för triathlter som vill komma nånvart.

Jag är ju en måttlig människa på många sätt (ok kanske inte, men det är ju så man säger). Måttlighet är en dygd. En gammal zen-munk sa en gång att även måttlighet måste behandlas med måttlightet. Tog fasta på det och drack två Alhambra för mycket igår. Igen fara. Tur träning är förlagd till kvällen. Men att det påverkar? japp!

Ska hinna med fisk till lunch, sen blir det 2 km. Och idag ska det bli 2 km och inte 1,5!!

Har haft tid att testa lite simteknik. Jag har provat att spänna magmusklerna mer. Det stabiliserar kroppen av avlastar rygg och axlar, känns det som. Har inte fått feedback från Nutella-coachen, så jag vet inte om jag gör rätt. Men det känns rätt.

 Den här gudomliga äppelbakelsen tillägnar jag Lina, guuud vad vi har tjatat om äppelpaj den senaste månaden. Jag beamar över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar