torsdag 12 januari 2012

Kalmar Triathlon 2012: Ölandsbron

Ölandsbron. Foto: Niklas Nordblad, Wikipedia Commons
Nyhet
2012-01-12
23:54

Kalmar Triatholn meddelar via sin FB-sida att årets cykellopp kommer att gå över ölandsbron:

"Vi är glada att kunna meddela att cykelbanan är klar. Banan har en egen karaktär där olika typer av kustlandskapet får genomslag med en gemensam nämnare, det är platt.

Det blir en tvåvarvsbana där första varvet går över Ölandsbron och på Öland för att sedan ta sig tillbaka till Kalmar. Varvning sker efter 105 km inne vid växlingsområdet. Andra varvet går på Kalmarsidan. På de 18 milen kommer det att vara mötande cyklister i den andra körbanan under ungefär 6 mil.

Cykelbanan kommer att vara helt avstängd från annan trafik frånsett drygt 2 mil, men där kommer cyklisterna att ha ett eget körfält som är avskilt från andra trafikanter. Kartan över banan kommer att läggas ut om några veckor."

6 kommentarer:

  1. Åh jag vill jag vill jag vill jag vill! Hur coolt är inte det att cykla på ölandsbron!!!

    SvaraRadera
  2. Eller hur?! Jag kommer känna mig som en proffs-raket när jag låter bropelarna susa förbi!

    SvaraRadera
  3. Kommer bli grymt! F-n vad jag längtar till sommaren.

    SvaraRadera
  4. Helt klart Odda! Jag längtar till BARMARK!! Cykel och löp - på riktigt!! Kom upp på Luleå Midnight Swim i juni så kan du och din liga få känna på nattlöpen!

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken maffig känsla det kommer vara!

    SvaraRadera