torsdag 12 januari 2012

Fick stryk på 1 x 1500 m sim!


C-M:
- Idag hade jag föreberett mig ordentligt. Ätit mina två luncher (Ulf jobbet frågade om jag hade mask, hahaa!)

Jag var riktigt taggad. Allt stämde, utom kanske för lite sömn. Men jag hade laddat och nu skulle energin omsättas. "Barn, idag ska vi simma" förkunnade jag när jag hämtade på fritids.

I vanlig ordning dök jag upp 30 min efter avsatt tid. aj aj, stackars Lina. Tur att hon står ut med mig.

Målet för dagen var 1 x 60 längder (1, 5 km).

Jag startade klockan och stack iväg. Hade ingen aning om att Lina hade startat en hemlig tävling med mig och tänkte matcha mina 60 längder.

Men jag anade oråd eftersom hon aldrig stannade och drack som hon brukade... Jag var inte så orolig, för hon låg ju 10 meter bakom mig! (Trodde jag...)

När jag gick in efter 31 min stod Lina vid bassängkanten med ett brett flin: "jag slog dig med 1 minut Helgegren!"

Helvete. Jag låg ju inte före! Det var HON som låg 2 längder före MIG och jagade mitt kölvatten! Haha, jag har krävt revanch. Nästa gång blir det 100 längder i stöten!

Bra kört Lina!! (som för övrigt kör 5 pass imorgon, tooooka)

4 kommentarer:

  1. hihi en god vinst idag ;)

    tagg för nästa tävling!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, då blir det strid på kniven! ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det är den bästa utmaningen! Och särskilt när man kan förlora med ett leende.

      Radera