fredag 18 januari 2013

Hej, nu var det länge sen!!


Hejsan!

Jag har varit dålig på att blogga det senaste. Jag har liksom inte haft lust. Hade en period strax efter nyår då allt bara kändes tungt och jobbigt.

Jobbigt att kliva ur sängen.

Jobbigt att gå till gymmet.

Jobbigt att löpträna.

Jobbigt att simma.

Allt var bara en kamp. Och när jag känner så, då orkar jag inte skriva på bloggen. Jag tänker att "Varför ska jag hålla på att skriva och berätta om min träning, det är väl bara att göra det och hålla käften?" Men så fick jag några snälla kommentarer och Steph drog med mig och till gymmet och nu har jag tagit  fram planeringskalendern för 2013... Wehoo!

***

Här är mitt och Stéphanes sista pass före nyåret!

 
Stéphanes mål för 2013: 400 timmar träning.
Mitt: Ironman Kalmar 2013, och Luleå Stadsmara på 01:35.
 

Aj aj, det svider i benen. Bra att ha kommit igång med mycket löpning så här tidigt på säsongen!

Sköt om er allihop och lycka till med ert 2013.

Har du några träningsmål för 2013??

Dela gärna med dig i kommentarsfältet!

6 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka :) IM Kalmar snart är vi där igen :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pinky, har haft jobbiga veckor... så SEEEG har jag varit. Inte orkat något! Men nu är jag tillbaka, sitter och njuter av träningsvärk från spinn+pump. Ugh! Utafll med vikter efter 45 min spinn... ;)

      Radera
  2. Äntligen:)
    Förstår när du berättar om livspusslet.
    Hinna med allt du gör är starkt roddat.
    Roligt att du känner att gnistan finns igen.
    Ha det gött!
    //Janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Janne! Ja, det är kul att vara tillbaka. Ibland har jag lite "dalar" där jag har svårt att ta mig samman. Men det räcker med ett hårt pass eller två så är jag tillbaka! Nu kör vi så det ryker 2013! Hoppas vi ses på någon tävling framöver! /c-m.

      Radera
  3. Det där känner jag igen, de där dalarna. Det ingår visst i livet. Mindre för somliga och mer för somliga. Skönt att du verkar ha tagit dig ut ur svackan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte kul, men jag tycker att det är rätt lite som krävs för att komma tillbaka i spåret. För min del, jag har flera jobb och pluggar o tränar, så handlar deet ofta om att planera och återfå känslan av kontroll. Då blir livet roligt igen. Och med en massa träningendorfiner i kroppen är det nästan svårt att må dåligt! ;)

      Radera