torsdag 13 december 2012

Intervaller [video]

Ojoj, det känns i kroppen när man inte tränar fys på någon vecka.
Det får man bittert betala tillbaka. Till exempel när franmammen kallar till intervallpass....

 
 
 
Målet var idag att springa 45 minuter. Jag hade väl sett fram emot makliga 05:00-tempo
och tänk skylla på att jag varit sjuk. Men Stéphane tänkte annorlunda.

5 min 12 km/h
5 min 13 km/h
5 min 14 km/h
5 min 15 km/h
1 min vila
1 min 16 km/h
1 min vila
1, 5 min 16 km/h
1 min vila
2 min 16 km/h
1 min vila
2,5 min 16 km/h
1 min vila
3 min 16 km/h
10 min 12 km/h


Jag var inte lika stark som Stéphane idag. Orkade inte i 2,5 min-interavllen. Var tvungen att kliva av och vila. Men jag klev på igen och tog mig igenom 3 minuter!
Kanske nästa vecka?

Titta noga: Detta är facit om man tränat ordentligt! :) (Stéphanes band....)

Lycka till med intervallerna på löpningen!


Förresten... jag kanske inte vinner på intervallerna ännu. Men vad tror ni om "fulast tröja" får jag förstaplats idag?? /c-m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar