söndag 2 mars 2014

Redskapstips: Armhävningsgrepp

 Tjena mittbena,

 Idag simmade jag 2 km på förmiddagen.
Det var jätteskönt. Kul att träna med Stef, det var ett tag sen.
Våra scheman har inte synkat.
 
Har jobbat hela veckan, men ätit och vilat ok.
(Här syns jag med min homeboy Mr Krug, aka MC Soini) 
 
***
 
 
 ***
 
Jag börja fatta mer och mer om hur jag kan optimera min träning, bara genom att se till att vila och äta kvalitativt.
 
Idag gjorde jag en shake på perfekt mogna banaer, proteinpulver, blackeye-bönor, laktosfri mjölk och lite youghurt.

2 banaer
0,5 L laktosfri lättmjölk
2 skopor proteinpulver
(1 skopa anpassad för 3 dl vätksa, som ref)
1 dl yogurt
2 dl kokta blackeyebönor

Perfekt shake att dricka efter simmet!

***
 
 
Förra veckan var jag på Acctive och handlade ett nytt enkelt redskap som jag velat testa:

Har köpt ett par armhävningsgrepp som jag kör med hemma och även tar med mig till bassängkanten. Läste om det som ett tips från Triathlete Europe och ville testa.

Det är rätt kul att dra lite längder, hoppa upp och göra lite armhävningar. Brukar börja med 15 reps och sen kör jag pull-to- failure tills jag är nere på 7 reps efter 8 set.

Nu måste jag sova. trött som ett djur.
och lite hungrig (ska dricka casein-shake)

Gonatt!
/c-m.





***
 Tyckte du om det här inlägget?
Lämna gärna en kommentar, det peppar mig att skriva!
 
 

2 kommentarer:

  1. Tack för input. Känns på nåt sätt betrygande att veta att bara för att livet och jobbet emellanåt inte tillåter träning, så funkar det ändå. Man kan nämligen kalla det uppbygglig vila! :D Förresten så är det tack vare dig som jag numera alltid vräker i mig värsta supervitaminsmoothien till frukost varje morgon, kombinerad med hembakt surdegsbröd och färskpressad apelsinjuice. Keep it up, buddy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika! Hoppas det blir barmark så vi kan springa snart! :)

      Radera