torsdag 27 mars 2014

Dag 1 Köpenhamn. 2 dagar till VM halvmarathon 2014.

Kære Luleå & resten av världen!
Nu är jag på plats i Köpenhamn.
 
Det är alltid lite trixigt att ta sig iväg när man har djur och barn och sånt. Men med lite hjälp går det.
 
 Det var ju lite kul att sitta på flyga till Köpenhamn och slå upp NSD och läsa en artikel om mig och Stéphane.

Sen kanske jag inte har "hakat på trenden" om glutenfritt... med tanke på att jag varit glutenintolerant hela mitt liv. ;)
 
 
 Här drar jag från Luleå imorse 10:05.
 
Resan gick bra. Hade tid att jobba lite medan jag väntade. Maila osv.
 
Jag tycker aldrig att jag hittar något bra att äta på Arlanda så jag spolade varmt vatten över min lunch tills den var ljummet. Det gick.
 
Jag åt garanterat bästa lunchen på Arlanda:
 
Strimlad lammrostbiff, råris, grillad paprika, soltorkade tomater, kikärtor (kolla recept hu du kokar egna!), bladspenat, gul lök. För samma kostnad som hemma...
 
Här är utsikten från lägenheten som jag hyrt via Airbnb.  Jag har utsikt över en  park och bor 10 min gångväg från Centralen. Rätt mycket strippklubbar runtomkring och bösiga kebabhak, men, tja, Köpenhamn är ju en storstad. Här där jag bor är det kolugnt och lägenhetne är supermysig. Jag har stereo, wifi och ett ordentligt kök.

Sovrummet. Enkelt, mysigt.
 
Idag fick jag även träffa Jonas Månsson, en Helsingborgare som jag inte sett på 10 år. Har haft ett sån otroligt skön eftermiddag med min gamla vän ;) Som om ingen tid hade gått. Plöstligt har vi båda barn och är äldre och klokare, skramlar till en middag och delar på det som finns. Vi skrattar fortfarande åt samma saker och pratade om politik och gamla minnen. En genompostiv känsla! Hur många nära vänner har du? Ta hand om dom!
 
 
 Såklart har jag frossat i mat, för att bygga upp.

Idag tog jag första carboloadern av Vitargo, tack Acctive


Imorgon ska jag hämta min nummerlapp och möta upp med två andra löpare från Luleå. Känns seriöst att verkligen se banan och kunna beräkna stigningar och ha visuella referenser till olika kilometerantal. 

Vädret ser lovande ut för lördag!! Yes, perfekt!


Nu ska jag krypa till kojs och titta ut över Köpenhamns natthimmel. Imorgon skriver jag mer. Hörs då!

/c-m.



 Tyckte du om det här?Lämna gärna en kommentar? Svarar på allt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar