måndag 4 juli 2011

Simträning på Kreta

Medan C-M gör sin första crawltävling på hemmaplan kämpar Martin vidare med crawltekniken på familjesemestern på Kreta. "Kort kan nämnas att alla de tips som jag fick av en gammal elitsimmare som jag träffade i poolen var extremt svåra att översätta i verkligheten. Jag pallar fortfarande inte längre än än 5-6  längder innan jag måste stanna för att hämta andan. Jag kommer snart att fokusera på att bli lite bättre på bröstsim. Jag får fortsätta crawlövningen inför något annat år!!?

Tipsen jag fick

1. Ner med huvudet, Öronen skall ta i armarna och du skall titta rakt ned i botten
2. Sträck fram armarna så långt du bara kan
3. Andas vart fjärde simtag, alltid åt samma håll.
4. låt tummen snudda längs kroppen på vägen upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar