tisdag 13 mars 2012

Kvällslöp med Venus & Jupiter

Bild lånad från Sanna Ehdins blogg.
C-M:
- Ikväll när jag var ute och sprang min korta kvällsrunda så såg jag tydligt hur två planeter stod nära varandra på himlen (det kommer jag i alla fall ihåg från skolan: om du tycker att stjärnor lyser jättestarkt så är det planeter).

Var tvungen att googla när jag kom hem. Och ikväll korsas Venus och Jupiters banor.

Tänk vad man får se när man ger sig ut och springer på kvällarna!

Lyssna: Bernth Svensson: ”Titta mot sydväst vid sjutiden” 
 

 Förresten så är jag ganska snål med en del saker. Lite märkligt. Köper gärna en hoj för 15 blad, men att köpa en till mössa, det känns som slöseri med pengar. Den ligger ju här nånstans!

Kan hälsa att det funkar utmärkt att springa med halsduk runt huvet. Har gjort det sen januari (när mössan försvann!)

2 kommentarer:

  1. Funkar det...om så är fallet....så funkar det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur Jan? Har blivit erbjuden ny mössa, men jag envisas med att den snart dyker upp! /c-m.

      Radera