måndag 13 juni 2011

Årets första dopp!

2010: Förra året invigde vi vår crawl-karriär!
Förra året så började Martin och C-M som fullständiga noviser på crawl. Under vintern och våren har C-M varit ganska flitig på att besöka Pontusbadet i Luleå.

- 2010 började jag med att knappt kunna simma två längder crawl. Tekniken var hemsk. Men så gav ja mig fan på att få det att funka. Jag satte igång och nöta den där bassängen och varje gång jag var där så frågade jag efter tips från simmare som jag tyckte simmade bra. Den strategi som jag satsar på inför Iron Man är att till 90 % arbeta med överkropp. Försöka hitta en rak linje genom vattnet, glida på varje tag och låta benen vila inför cyklingen. Med den här tekniken kan jag nöta 1,5 km i bassäng utan uppehåll (60 längder). Nu ska jag prova sjön!

Martin gjorde sin första kilometer i sjön i helgen. Nu är det dags för C-M att ta sin premiär!

 
Dags att hoppa i. Det är alltid kallare än man tror före midsommar i Luleå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar