onsdag 2 juni 2010

"Som en fisk"


- Och inte vilken fisk som helt. En Stenbit!. Idag var jag och Carl Magnus på Pontusbadet och roade badvakterna och poseidon med vår fabulösa simteknik. Jag skall försöka att inte vara alltför kritisk, men det känns som ganska avlägset att kunna simma 4 km crawl i krabbsjö, när man är blå i ansiktet efter några längder på Pontus under perfekta simförhållanden. "Det som jag upplever svårast att fixa andningen" Efter några längder börjar man känna att musklerna inte får den mängd syre som krävs.
Inför nästa träning skall jag ta med mig följande utrustning. - Då går det säkert lite lättare.

Lämna gärna en kommentar! Har du inget google-konto? Maila din kommentar till jarnpojkarna@gmail.com så lägger vi upp ditt bidrag!

1 kommentar:

  1. Strunta i hastighet, tider, längder och fokusera på en enda sak under några simpass: andningen. Tänk igenom hur du ska genomföra varje tag med händerna, vrida upp och andas. Stressa inte, det kommer!

    SvaraRadera